Amióta kis hazánk is belépett az Európai Unióba, számos olyan szabályozás lépett érvénybe, ami eddig nem feltétlenül volt kötelező. Ugyanez vonatkozik a TPMS szelep esetében is az újonnan gyártott autókra. A Tire Pressure Monitoring System, vagy magyarul keréknyomást ellenőrző rendszer egy eléggé fontos találmány, ami a felhasználók érdekeit szolgálja. Fő feladata, hogy amikor a kerékben az optimális érték alá süllyed a levegő szintje, akkor azonnal jelzést ad a vezetőnek, és ilyen módon lehetősége adódik annak, hogy korrigálja a dolgokat.
De miért lehet fontos ez? Amennyiben túlságosan alacsony a kerékben a nyomás, akkor annak nagyobb felülete kifejezetten gyorsan kezd el kopni, és főként a szélső részeken áll fenn ez a helyzet. Továbbá még az is problémát okozhat, hogy a megnövekedett felület miatt lassabban halad a jármű, és megnő a tapadás és ezzel együtt a fogyasztás. A TPMS szelep gondoskodik arról, hogy lehetőségünk legyen leellenőrizni az abroncsban lévő szintet, hogy szükséges-e pótolni valamennyit, vagy éppen ideálisak a körülmények.
Nem szabad túlságosan sok levegőt bejuttatnunk, mert ilyen esetben a kerék nagyon kidomborodik, és a középső részen lesz hatalmas a kopás, ami szintén nem ideális. Általában kétféle keréknyomás érzékelő rendszer az, amiről beszélhetünk. Létezik egy ABS és egy direkt szenzoros kialakítás. Az első a fékrendszernek az adatait használja fel arra, hogy méréseket végezzen. Ez csak mozgás közben képes arra, hogy lemérje az adatokat, és minden gumicsere alkalmával szükséges, hogy beállítsuk a rendszert.
A direkt kialakítás esetében minden egyes futófelületre külön elemes szenzor kerül, és külön-külön képesesek ezek mérni az értékeket, így tudnak figyelni az eltérésekre is. Bármelyik keréknyomás érzékelő rendszer legyen felszerelve, a lényeg minden esetben az, hogy nagy figyelmet fordítsunk a közvetített adatokra, mert így tudjuk optimalizálni a kerék elhasználhatóságát, és még valamilyen szinten az üzemanyaggal is lehetőségünk akad spórolni, ami nem elhanyagolható.