Biztosan sokan vannak, akik kaptak már különféle tárgyakat, amelyeket fesztiválokon, ünnepségeken osztogattak. A reklámajándék egy olyan remek lehetőség, amellyel a cégek is és az ajándékozott személyek is jól járnak. Hiszen egy golyóstollnak mindenki örvend, amelyet ingyen kap, de vannak olyan esetek is, amikor bögrét, pólót, sapkát, esernyőt, kulcs- vagy névjegykártyatartót, naptárat és jegyzettömböt is osztogatnak. Bár egy-egy ajándék osztása különleges eseményeken történik, mégis van rá példa.
A reklámajándéknak is két csoportja, a direkt és az indirekt létezik. Hogy mik is ezek, hogyan kell értelmezni? A direkt az nemcsak egy céget kampányol, hanem magát a terméket is. Az indirekt pedig csak egy adott vállalkozást, szolgáltatást népszerűsít és a tárgy felülete csak eszköze a reklámnak. Tehát ha egy ilyen reklámajándék népszerűsítési akcióba kezdünk, előtte mindenképp át kell gondolnunk, hogy igazából mit is szeretnénk elérni, milyen üzenetet akarunk közvetíteni és továbbá mekkora teret kívánunk betölteni a reklámajándék által.