Keresőoptimalizálás 2020-ban felhasználóbarát kialakítással

keresőoptimalizálás 2020

A SEO megkerülhetetlen fogalom az online világban, aki weboldallal rendelkezik, ismernie kell a kifejezést. Közérthetőbb megfogalmazásban, a keresőoptimalizálás 2020 napjaiban is ugyanazzal, ha nem még nagyobb jelentőséggel bír. Az egyeduralkodó keresőoldal pedig a tőle megszokott változásokkal macerálja az ezen a szakterületen dolgozókat. Vajon más-e a keresőoptimalizálás 2020-ban? Az előző évekhez viszonyítva mi módosult? Ahhoz, hogy a változásokról vagy aktualitásokról beszélhessünk, első körben tisztázzuk, miről szól a marketingnek ez az ága? Maga a mozaikszó az angol Search Engine Optimization kifejezésből ered.

A keresőoptimalizálás 2020-ban is az a bizonyos online marketing módszer, amelyiknek során elérheti egy weboldal, hogy a Google organikus módon, tehát megfizetés nélkül hozza a találati lista minél előkelőbb helyére. Az internetes portálok felsorakoztatása és a keresőmotorok értékelése abban a pillanatban történik, amikor a potenciális ügyfél az őt érdeklő témában kulcsszava(ka)t ír a keresőmezőbe, majd megnyomja a „search” jelet. Természetesen mindennek megvannak a maga szabályszerűségei, sőt, egyenesen állítható, hogy a keresőoptimalizálás 2020-ban minden, csak nem egyszerű lányregény.

Amikor keresünk valamit, az a weboldal lesz az első helyen, amit a keresőmotor a rangsorolási faktorok alapján a leginkább relevánsnak ítélt. A SEO célja, hogy ezt a relevanciát felépítse egy honlap esetében. A keresőoptimalizálás 2020-ban is arról szól, hogy a keresőóriás irányelveit betartva építsünk ki az internetes képviseletet egy cégnek. Ez ma már azt is jelenti, hogy amennyiben egy témában alulképzett (irreleváns) oldal spéci trükkökkel, manipulatív módon az élmezőnybe tör, a Google igyekszik ezt megakadályozni, méghozzá elég súlyos büntetésekkel. A keresőoptimalizálás 2020-ban akkor lesz hatékony, ha minél több hasznos tartalommal töltjük fel a honlapot, ugyanis a kereső azért fogja hozni a cikkeinket, mert azok jók. Hogy mi változott?

A keresőoptimalizálás őskorában, a 2000-es évek elején, rengeteg weboldal foglalkozott linkek megosztásával, vásárlásával és eladásával, így manipulálva az akkor még fejletlenebb keresőrobotokat, de ugyanezt alkalmazták a kulcsszó-sűrűséggel is. Azt nem lehet állítani, hogy a keresőoptimalizálás 2020-ban nem használ linképítést vagy kulcsszavakat, de a manipulatív dömpinget már nem lehet művelni. A lényeg az egészben, hogy a végeredmény kifinomult, intelligens és hozzáértő oldalak megjelenítése legyen. Nem azért, mert nagyon szeret minket, hanem azért, mert azt akarja, hogy a jövőben is rajta keresztül keressünk tartalmakat. Hát erről szól a keresőoptimalizálás 2020-ban: releváns tartalom, felhasználóbarát menü és honlap-design. Mindenképpen megtérülő befektetés!

Author: admin